800 هکتار‌ به فضای سبز و درختکاری استان مرکزی افزوده می‌شود

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی استان مرکزی گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی بیش از 800 هکتار به فضای سبزو درختکاری این استان افزوده خواهد شد.

خبرگزاری فارس: 800 هکتار‌ به فضای سبز و درختکاری استان مرکزی افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، یوسف یوسفی ظهر امروز در نشست ستاد هفته منابع طبیعی اظهار داشت: هفته منابع طبیعی فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی است که باید تلاش شود با توسعه فضاهای سبز این فرهنگ را در وجود مردم نیز نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: حفظ و احیا منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم و فرهنگ‌سازی از سنین پایین است که باید از هفته منابع طبیعی نهایت برای جلب مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در این زمینه بهره برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی استان مرکزی ‌بر لزوم مشارکت دستگاه‌های مختلف در امر فرهنگ‌‌‌سازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: بهره‌گیری از توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی دارد که باید به آن توجه کرد.

یوسفی توزیع 800 هزار اصله نهال، برگزاری مراسم جشن درختکاری، بهره‌برداری از طرح‌های مرتع‌داری، افتتاح 11 مورد بند سنگ و سیمان در شهرستان‌های دلیجان، آشتیان و تفرش و بهره‌برداری از دیوار ساحلی به طول 630 متر مربع را از طرح‌های مهم در ایام هفته منابع طبیعی عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز طی سخنانی خواستار احداث پارک آبخیزداری در منطقه گردو توسط اداره کل منابع طبیعی به منظور ذخیره آب و توزیع آن به صورت قطره‌ای و احداث پارک منابع طبیعی در منطقه چپقلی اراک به وسعت دو هزار هکتار شد.

عباس مظفری گفت: تحقیقات علمی در حوزه منابع طبیعی می‌تواند در بهبود منابع پایه و حفظ و صیانت از منابع طبیعی کشور تأثیر به سزایی داشته باشد

وی ترغیب و تشویق مردم و انجمن‌های مردم نهاد در حفظ منابع، بهره‌گیری از توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های شهری، توسعه پایدار بر پایه دانش و ارتقاء بهره‌وری آب در سطح منابع طبیعی را از مهم‌ترین برنامه‌ها برای صیانت از این ثروت خدادادی عنوان کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:16 | نویسنده : میثم اله وردی |